Etapy usługi:
1. Analiza stanu istniejącego firmy.
2. Analiza i optymalizacja procesów budżetowych.
3. Projekt Systemu Rachunkowości Zarządczej:
- konfiguracja narzędzia informatycznego, wspierającego System Rachunkowości Zarządczej,
- wdrożenie systemu Rachunkowości Zarządczej.
4. Wdrożenie/optymalizacja Systemu Budżetowania:
- opracowanie projektu Systemu Budżetowania i Kontroli Rentowości,
- konfiguracja wspomagania informatycznego Systemu Budżetowania,
- wdrożenie Systemu Budżetowania i Kontroli Rentowności.
- Doradztwo w zakresie eksploatacji wdrożonych systemów.
Produkty:
- Analiza przebiegów procesu przedsiębiorstwa,
- Nowy układ struktury organizacyjnej wraz z zakresami obowiązków,
- Wyliczenie i analiza wszystkich indywidualnych marż wypracowanych przez poszczególne usługi lub zlecenia,
- Zoptymalizowane algorytmy procesów Rachunkowości Zarządczej,
- Określenie ról i zadań wszystkich uczestników Systemu,
- Ustalenie procedury obiegu informacji.
Efekty doradztwa:
- Sformalizowanie działań przedsiębiorstwa, tak aby były one mierzalne i powtarzalne (jego elementami są: modyfikacje istniejących procesów, dodawanie nowych lub usuwanie procesów nieefektywnych).
- Zaprojektowanie i wdrożenie Zarządczego Rachunku Kosztów, pozwalającego na wielopoziomową analizę procesów budżetowych – w syntetycznym ujęciu całej firmy, jak i przeznaczoną dla kadry zarządzającej a także poszczególnych działów.
- Przeszkolenie kadry kierowniczej z zasad i metodyki Rachunkowości Zarządczej.
- Skonfigurowanie zgodnie z założeniami projektu biznesowego narzędzia informatycznego, wspomagającego System Rachunkowości Zarządczej.
- Poprawienie przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi centrami odpowiedzialności a służbami finansowo-księgowymi.
- Wzrost precyzji planowania, przewidywania potencjalnych zagrożeń i skutków podejmowanych decyzji.