Etapy usługi:
1. Analiza przychodów i kosztów.
2. Analiza wskaźnikowa.
3. Analiza struktury kapitału obrotowego i przepływów pieniężnych,
4. Analiza czynników (np. przewagi kosztowej przedsiębiorstwa).
Produkty:
- Raport zawierający zbiór informacji zebranych w przedsiębiorstwie wraz z ich oceną oraz ze wskazaniem obszarów, które powinny być poddane optymalizacji w zakresie kosztów prowadzenia działalności.
- Wskazanie możliwości optymalizacji struktury kosztów, jak również określenie tych kosztów, których poziom w wyniku wprowadzonych zmian będzie mógł być zmniejszony.
- Analiza budżetu i controlling pozwoli na określenie stanu faktycznego
w przedsiębiorstwie - Określenie narzędzi i procedur, jakie należy stosować w controllingu, w celu bieżącej kontroli realizacji planów finansowych.
- Analiza relacji koszty – przychody – zysk wskaże konieczności zidentyfikowania właściwej relacji kosztów stałych i zmiennych oraz narzędzi do badania właściwej relacji kosztów w celu określenia progu rentowności dla bieżącej sprzedaży produktów/usług oraz planowanej sprzedaży.
- Analiza kanałów dystrybucji pozwoli na uzyskanie informacji pozwalających określić czynniki, jakie wpływają na sytuację rynkową w branży. Dzięki temu przedsiębiorstwo może wypracowywać strategie, które pozwolą uzyskać mu przewagę konkurencyjną i zwiększyć rentowność.
- Analiza SWOT pozwoli na opracowanie możliwych, dopuszczalnych i wykonalnych strategii inwestycyjnych, które uwzględniać będą szanse i zagrożenia przedsiębiorstwa oraz mocne i słabe strony prowadzonej działalności.
Efekty doradztwa:
- Osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej i tym samym wzmocnienie pozycji rynkowej firmy
- Koncentracja podejmowanych działań na najbardziej dochodowych obszarach działalności.
- Ochrona przed negatywnymi skutkami zmieniających się trendów rynkowych.
- Skuteczne motywowanie kadry zarządzającej i pracowników do działania.
- Zwiększenie atrakcyjności Spółki dla potencjalnych inwestorów.